بادکنک هلیومی، کپسول هلیوم بخریم یا بادکنک پر شده؟

بادکنک هلیومی، کپسول هلیوم بخریم یا بادکنک پر شده؟

اخیرا برخی از فروشندگان اینترنتی بادکنک روی آورده اند به تشویق مشتریان به خرید کپسول یک بار مصرف هلیوم به جای بادکنک پر شده.

در ادامه این مطلب ما هزینه و خطرات هر دو روش را با یکدیگر مقایسه می کنیم.

نحوه کار این دو روش چیست و چه تفاوتی با یک دیگر دارند؟

ابتدا به سراغ روش ارسال بادکنک های هلیومی می رویم.

در این روش مجموعه هایی نظیر خود ما بادکنک در محل آماده سازی خود با هلیوم و چسب هایفلوت پر می کنند و سپس سفارش شما را با یک ماشین برایتان می فرستند.

توزیع و فروش بادکنک پر شده با گاز هلیوم پر دردسر ترین و پر هزینه ترین فعالیت مجموعه های فروش آنلاین هست. 

چون احتمال ترکیدن این بادکنک ها در زمان انتقال به مقصد با توجه به شرایط هوا وجود دارد.

برای حل این مشکل مجموعه ما یعنی بالونچی تحویل بادکنک ها را گارانتی می کند. گارانتی ارسال در این شرایط به این معنی است که بادکنک ها تا زمانی که سالم به دست شما نرسیده اند مسئولیت شان برعهده ما است.

و اگر هریک از بادکنک ها در حین حمل و نقل دچار مشکل شوند مجموعه ما موظف به جایگزین کردن بادکنک و یا عودت وجه بادکنک به شما است.

اما این گارانتی چرا بسیار اهمیت دارد؟

فرستادن بادکنک به صورت پر شده ریسک بالایی برای فروشنده دارد. بسیاری از فروشندگان نظیر مغازه ها هزینه ریسک ارسال را نمی پذیرند و از مشتری می خواهند که شخصا آژانسی را برای حمل و نقل تهیه کند که با مسئولیت خودش است.

در این حالت بادکنک حتی در حین حمل و نقل نیز دچار مشکل شود فروشنده مسئولیتی را بر عهده نمی گیرد چون مشتری خود مسئولیت پیک را بر عهده گرفته.

اما برویم سراغ روش دوم یعنی خرید کپسول هلیومی یک بار مصرف!

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم شما می توانید یک کپسول هلیومی یک بار مصرف نیز تهیه کنید و بادکنک ها را نیز جداگانه بخرید و در خانه آنها را پر کنید.

چرا خرید کپسول یک بار مصرف در نهایت به ضرر شماست؟

ما این روش را ابتدا از منظر هزینه و سپس از لحاظ امنیت و خطرات بررسی می کنیم.

کپسول های هلیومی کوچکی که در بازار به فروش می رسند در حالت استاندارد باید بین 40 تا 50 بادکنک هلیومی را پر کنند اما نکته اینجاست که این کپسول ها در نهایت و در بهترین حالت تعدادی بین 15 تا 20 بادکنک را پر می کنند.

دلیل این موضوع هم واضح است، کپسول های هلیومی کوچک در ایران پر می شوند و دارای ناخالصی فراوان هستند.

اصولا کپسول های هلیوم در حجم های بالا نظیر 50 لیتر از کشورهایی نظیر امارات وارد می شوند و کپسول های کوچکتر صرفه اقتصادی برای واردات ندارند بنابراین آنها را در داخل کشوربا استفاده از کپسول های بزرگتر پر می کنند.

البته با شرط اینکه تنها کپسول کوچک را فقط با هلیوم خالص پر کنند (نه گازهای دیگر نظیر متان یا هیدروژن) باز هم به دلیل نبود ابزار و دستگاه های مناسب انتقال گاز، ناخالصی در کپسول های یکبار مصرف به شدت زیاد است.

ناخالصی زیاد باعث می شود که بادکنک هایی که شما خودتان با این کپسول ها پر می کنید نیاز به حجم بیشتری از گاز داشته باشند تا بتوانند در هوا شناور شوند.

مقایسه قیمت کپسول با بادکنک هلیومی تک

حال که دلیل ناخالص بودن کپسول ها را توضیح دادیم نوبت می رسد به مقایسه قیمت این کپسول ها!

هر واحد گاز هلیوم برای بادکنک همراه با چسب هایفلوت در حدود 10200 تومان (امروز یعنی 27 تیر 98) قیمت دارد .

این در حالی است که قیمت یک کپسول یک بار مصرف هلیومی 273 هزار تومان (در 28 تیر) است.

حال بیاید فرض کنیم کپسول شما به طور معجزه آسایی به جای 15 بادکنک 20 بادکنک را پر کند (که طبق آزمایش های ما نهایتا 15 بادکنک را پر می کند) شما برای هر واحد هلیوم عددی معادل سیزده هزار و ششصد و پنجاه تومان پرداخته اید. 

یعنی در روش دوم نسبت به روش او برای هر واحد بادکنک شما 3450 تومان بیشتر هزینه کرده اید.

با 273 هزار تومان در روش اول شما می تونید حدود 27 واحد هلیوم به همراه چسب هایفلوت تهیه کنید اما در روش دوم نهایتا 20 واحد هلیوم به دست می آورید.

مقایسه امنیت کپسول یک با مصرف و بادکنک پر شده

مهم ترین نکته در خرید بادکنک های هلیومی یا کپسول یک با مصرف مسئلهخاصل بودن گاز هلیوم است.

گاز هلیوم به خودی خود گازی بی خطر و غیر قابل اشتعال است اما برخی به دلیل سودجویی به جای هلیوم از هیدروژن و گاز شهری استفاده می کنند که بسیار خطرناک هستند.

زمانی که شما بادکنک هلیومی پر شده را از فروشگاه معتبری تهیه می کنید دیگر می توانید نگران ناخالصی گاز هلیوم نباشید. ما در بالونچی بادکنک های هلیومی خود را از جهت خلوص هلیوم گارانتی می کنیم، با توجه به اطمینان ما از خلوص گاز هلیوم اگر کسی بتواند بادکنک هلیومی ما را منفجر کند یک میلیون تومان جایزه می گیرد!

اما ما چگونه می فهمیم که گاز هلیومی که استفاده می کنید خالص است؟

ملاک ما در بالونچی برای تشخیص خلوص گاز هلیوم دو روش است.

روش اول یک بادکنک را با گاز پر می کنیم و در محیط باز با فاصله از نفرات به شعله آتش نزدیک می کنیم اگر بادکنک منفجر بشود معلوم می شود با گاز هلیوم پر نشده است.

روش دوم برا تشخیص آن است که مقدار از گاز را از طریق دهان وارد مجرای تنفسی می کنیم تا ببینیم صدا تغییر می کند یا خیر، اگر تغییر کرد مطمئن می شویم که گاز هلیوماست.

برای تست کپسول یک بار مصرف نیز شما می توانید از روش هایی که در بالا توضیح دادیم بهره ببرید، البته روش تست اول را حتما باید در محیط باز و به دور حضور افراد انجام دهید.

برخی از همکاران توصیه می کنند که برای تست کپسول یک فندک جلوی خروجی آن بگیرید. توصیه ما این است که به هیچ وجه این کار را انجام ندهید. زیرا اگر داخل کپسول گاز هیدروژن باشد خطر انفجار در لحظه بسیار بالاست.

بادکنک پر شدهکپسول یک با مصرف
قیمت هر واحد هلیوم10،20013،650
چسب هایفلوتداردندارد
خلوص گاز هلیومتضمین شدهنامعلوم
سهولتتحویل به صورت آمادهنیاز به پر کردن بادکنک ها با صرف زمان

جمع بندی

با توجه به مقایسه بالا خرید بادکنک پر شده با هلیوم از یک مجموعه معتبر از لحاظ قیمت، امنیت و راحتی نسبت به تهیه کپسول یک بار مصرف بهتر است.

مقایسه بالا نشان داد که خرید کپسول در نهایت گران تر از خرید بادکنک های پر شده برای شما تمام می شود و همچنین ضمانتی برا خالص بودن گاز داخل آنها نیست در صورتی که در روش دیگر فروشنده ها نسبت به گاز هلیوم درون بادکنک ها مسئول هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *